Decenija koja je u toku, kao i dve prethodne, donele su sa sobom nekoliko značajnih inovacija, zahvaljujući kojima su potpuno drugačije organizovane navike, aktivnosti, kao i svakodnevni život ljudi. Jedna od njih je upravo internet, na kojem se danas nalaze sajtovi, društvene mreže, ali i medijski portali na kojima se postavljaju vesti dana, nedelje, meseca i svi značajni događaji.
Ukoliko se uporedi oglašavanje putem medijskih portala sa prethodno dostupnim opcijama, kao što su televizija, štampa i radio stanice, može se predstaviti čitav niz prednosti u korist internet platforme na kojoj su uvek dostupne najnovije vesti. Iako je veliki broj osoba odrastanjem razvijao navike za praćenjem vesti na tačno određen način, danas su medijski portali jedan od najzastupljenijih oblika praćenja aktuelnosti.
Medijski portali imaju niz prednosti u odnosu na televizijske formate
Medijski portali i televizija, bilo sa nacionalnom, regionalnom, lokalnom frekvencijom ili u komercijalnom obliku, predstavljaju elektronske vidove oglašavanja, koji su prisutni u modernom vremenu. Televizija se sastoji iz odabranih kanala, čije programske šeme su dostupne unapred na uvid, jasno raspoređenje prema satnici i u skladu sa definisanim terminima za vesti, odnosno informativni program.
U poređenju sa tim, medijski portali imaju velike prednosti, jer se vesti mogu pratiti uvek i gde god se posetioci interneta nalazili. Potrebna je samo dostupna mreža, ili „wi fi“ prijem, da bi se pristupilo sadržaju medijskog portala, bez obzira na doba dana ili noći. Pored toga, uvek i iznova se mogu pregledati klipovi, fotografije i pročitati tekstualna forma najnovije vesti. Medijski portali se vrlo prilagođavaju potrebama posetilaca, na način da se sadržaj kvalitetno prezentuje na svim uređajima. Savremene aplikacije portala se preuzimaju na telefone, a zatim uz direktna obaveštenja šalju vesti korisnicima. Sve to, niz je prednosti koje potvrđuju značaj medijskih portala u današnjem vremenu.
Medijski portali su popularniji od štampe i radio stanica
Tradicionalno, vesti dana su se iščekivale u dnevnoj štampi, kao i na radio stanicama, pre izuma televizije. I danas postoje osobe koje uživaju da čitaju štampani crno-beli, ili primerak u boji, ali su medijski portali značajno posećeniji. Prvenstveno, internet se plaća na mesečnom nivou, a uz dostupnu otvorenu mrežu čak je i besplatan, što daje niske ili nikakve troškove za praćenje vesti. Pored toga, nema potrebe za čekanjem da se traženo izdanje pojavi na kioscima, kao i strepnje da li će se vesti rasprodati.
Naprotiv, medijski portali su dostupni apsolutno svima, i u skladu sa preferencijama se mogu pratiti i posećivati tačno određene adrese, ili pretraživati najnovije vesti bez aplikacija, putem interneta. U poređenju sa radio stanicama koje se svakodnevno, ili slušaju bar tokom vožnje, medijski portali su znatno sadržajniji – imaju tekstualni oblik, ali često i prateće ilustracije i fotografije, zatim audio i video zapise, kako bi se u potpunosti prenele vesti dana uz sve činjenice i informacije od značaja za javnost.
Upoređivanjem medijskih portala za postavljanje vesti sa drugim načinima oglašavanja, kao što su televizija, radio stanice i štampani primerci, dobija se jasan uvid u to da internet resursi danas imaju mnogostruko više prednosti. Svakodnevna i univerzalna dostupnost, neznatni troškovi, obogaćenost sadržaja, povezanost sa društvenim mrežama i mogućnost dvosmerne komunikacije, samo su neke od značajnih prednosti koje imaju medijski portali, i nenadmašne su u poređenju sa svim načinima oglašavanja.