U pravu si! Online

Kašnjenje voza i odlaganje putovanja

Ako voz za koji imaš kartu nije u vreme naznačeno u redu vožnje krenuo iz stanice s koje putuješ, pa makar kašnjenje bilo i samo jedan minut, imaš pravo da vratiš kartu, a na blagajni Železnica moraju da ti vrate sve pare. uključujući i ono što si platio za rezervaciju. Ako si imao mnogo prtljaga pa si posebno platio za njegov prevoz, taj novac ti neće biti vraćen.

Ako je do kašnjenja došlo kad si već započeo putovanje, na raspolaganju ti stoji više mogućnosti.

Ako si sprečen da nastaviš putovanje

Ukoliko si zbog kašnjenja voza izgubio vezu za nastavak putovanja, ili si zbog nedolaska voza ili smetnje u saobraćaju sprečen da produžiš putovanje, imaš pravo da:

  1. tražiš (na blagajni železničke stanice) da te Železnice prvim sledećim vozom prevezu do stanice na koju si se uputio ili, ako prvi sledeći voz ne saobraća prema njoj, da te prevezu na drugi način, bez ikakve doplate;
  2. tražiš da te Železnice besplatno vrate s prtljagom u polaznu stanicu, prvim sledećim vozom koji saobraća prema njoj, i da ti vrate sve što si platio za kartu;
  3. odustaneš od daljeg putovanja i da na blagajni tražiš vraćanje dela cene karte za deo puta koji nisi iskoristio.

U ovom slučaju Železnice nemaju obavezu da ti vrate novac koji si dao za rezervaciju mesta i prevoz prtljaga.

Naknada štete

Ukoliko si zbog zakašnjenja ili prekida putovanja pretrpeo neku štetu, na primer, ako si kasnije stigao iz Čačka u Beograd i zbog toga propustio let za Berlin, pa si bio prinuđen da kupiš novu avionsku kartu, Železnicemoraju da ti nadoknade štetu, osim ako se dokaže da do zakašnjenja, odnosno prekida putovanja nije došlo njihovom krivicom.

Za ovu vrstu štete Železnice odgovaraju do dvostrukog iznosa koji si platio za putovanje preko njih.

Zahtev za naknadu štete podnosi se Sektoru za prevoz putnika Železnica Srbije, u roku od 15 dana od dana kad je putovanje završeno, odnosno kad je trebalo da bude završeno.

Kašnjenje međunarodnog voza

U međunarodnom saobraćaju, ako voz kasni ili je došlo do odlaganja daljeg putovanja, imaš neka dodatna prava, pa ćeš dobiti:

  • osveženje (najmanje jedno bezalkoholno piće) ako zakašnjenje ili prekid putovanja traju duže od tri sata;
  • prenoćište, ako nije moguće da se putovanje nastavi istog dana i kada se alternativna prevozna sredstva ne mogu obezbediti po razumnoj ceni (ako u blizini ima slobodnih mesta u hotelima ili motelima);

Ako su Železnice Srbije uticale na zakašnjenje međunarodnog voza, putnicima će se za zakašnjenje duže od jednog sata nadoknaditi 20 odsto, a za kašnjenje duže od dva sata 30 odsto od cene plaćene za put kroz Srbiju.

Na nadoknadu nemaju pravo putnici koji poseduju karte kupljene kao PASS ili posebne ponude (ponude po sniženim cenama), kao ni putnici koji su pre otpočinjanja putovanja bili obavešteni o kašnjenju voza kojim su nameravali da putuju.

Nadoknadu dobijaš u obliku vaučera za buduća putovanja ili može da bude novčana.

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
4.7/5
(Ukupan broj ocena:3)
This entry was posted in Putovanje vozom and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje