U pravu si! Online

Prodajni podsticaji (popusti i akcije)

Robu i usluge možeš da ponudiš jeftinije (popust, akcija, rasprodaja…) ili pod povoljnijim uslovima (obećanje nagrade, plaćanje na rate, besplatna isporuka…) u odnosu na tvoju redovnu ili prethodnu ponudu.

Svakako, ne možeš na radnju nalepiti ogromnu reklamu „SNIŽENJE 50%“, a da se to odnosi samo na jednu vrstu patika koje imaš u radnji — time bi kupce dovodio u zabludu. Stoga i postoji pravilo da se prodajni podsticaj mora odnositi na količinu robe koja zadovoljava potrebe „velikog broja“ kupaca.

Pored toga, podsticaj mora biti „primerenog trajanja i učestalosti“, dakle, roba ne može stalno biti na popustu, jer to onda nije popust već redovna cena.

Konačno, zabranjeno je nuđenje prodajnih podsticaja na robu koje ima u toliko maloj količini da je očigledno da se time namerava privlačenje kupaca radi navođenja na kupovinu druge robe.

Sadržina podsticajne ponude

Pored vrste podsticaja o kome je reč, na svakoj reklami ili cenovniku mora jasno biti naznačen:

  • period važenja podsticaja, s naznakom datuma početka;
  • poseban uslov u vezi sa ostvarivanjem prava na podsticaj, ako ga ima (na primer: „Samo za đake prvake“);
  • ukupan trošak dobijanja ili preuzimanja robe koji pada na teret kupca;
  • vrsta robe ili usluge na koju se podsticaj odnosi.

Za popuste i druge oblike cenovnih pogodnosti moraš navesti i staru cenu, pri čemu ona ne sme biti izmišljena niti znatno viša od tržišne.

Ako na ovaj način prodaješ robu s greškom, oštećenjem, pred istekom roka trajanja i slično, to moraš jasno istaći.

Ukoliko nije moguće navesti sve ove informacije napismeno, one moraju biti rečene potrošačima pre kupovine.

Vaučeri i kuponi

Ako se prodajni podsticaj ostvaruje putem vaučera ili kupona, u njima moraju biti navedeni i podaci o tvojoj firmi, kao i tačna novčana vrednost ili procenat popusta.

Kazne

Kazne za kršenje pravila o podsticajnim ponudama su do dva miliona dinara.

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
4.9/5
(Ukupan broj ocena:4)
This entry was posted in Odnosi sa potrošačima and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje