U pravu si! Online

Oglasna poruka

Oglasna poruka ne sme da sadrži neistinite i obmanjujuće podatke i ne sme da vređa konkurenciju, javni moral ili prava ličnosti.

Prikazivanje podataka o oglašivaču

U oglasnoj poruci ne smeju se neistinito prikazati identitet oglašivača, njegova aktivnost, proizvod ili usluga ili izostaviti važni podaci o tome. Ne smeju se pri tom ni koristiti neodređeni ili višeznačni izrazi, tvrdnje i podaci koji više ne važe, tako da izazivaju zabludu o oglašivaču.

Prikazivanje podataka o proizvodu ili usluzi

Podaci o proizvodu ili usluzi moraju biti istiniti i ne smeju stvarati zabludu o proizvođaču, ceni, načinu prodaje, isporuke i isplate, poreklu, kvalitetu, količini, upotrebljivosti, uslovima garancije, servisnim mogućnostma, zvaničnim priznanjima ili drugim svojstvima. I naziv proizvoda mora biti u skladu s njegovim svojstvima (ne možeš, dakle, da reklamiraš margarin koji se zove „Buter“).

Ukoliko se navode zvanična priznanja, mora se navesti i godina njihovog dobijanja.

Ako su za korišćenje proizvoda potrebni dodatak, dodatni radovi ili ako se on ne može kupiti ili upotrebiti odvojeno od celine, to se mora navesti.

Prikazivanje cene

Ukoliko u oglasu upoređuješ cenu svog proizvoda ili usluge sa cenama drugih trgovaca i proizvođača ili svojim ranijim cenama, one s kojima upoređuješ ne smeju biti neistinite, izmišljene ili bitno više od tržišnih. Ne smeš reklamirati sniženje cene ako je tvoja ranija cena bila zanemarljivo viša ili je važila zanemarljivo kratko vreme.

Ako porediš cene proizvoda ili usluga različitog kvaliteta, odnosno cene proizvoda s nedostatkom i bez njega, onda to moraš da naglasiš.

Oglašavanje rasprodaje

Kad oglašavaš rasprodaju, ona mora biti stvarna, a ne izmišljena, a u oglasu ne smeš da navedeš netačne podatke o stepenu sniženja cena ili o drugim pogodnostima koje nudiš.

Mora se tačno označiti trajanje rasprodaje, kao i vrsta proizvoda ili usluge na koje se sniženje odnosi.

Ako povlašćene cene važe samo za određene kategorije lica, za određeno područje ili period (doba dana, dan u nedelji…), to se mora tačno navesti.

Odnos prema konkurenciji

Zabranjeno je imitirati drugog preduzetnika ili privredno društvo, njegovo poslovno ime, aktivnosti, proizvode i usluge i tako dovoditi potrošače u zabludu. Isto tako, nije dozvoljeno ni oglašavati proizvod ili uslugu kao vernu kopiju drugog proizvoda sa zaštićenim trgovačkim znakom ili imenom, kao ni neovlašćeno korišćenje tuđih poslovnih imena, naziva proizvoda i drugih oznaka.

Nije dozvoljeno da u svom oglasu porediš svoje aktivnosti, proizvode i usluge s tuđim, ako je to neistinito i na štetu tog drugog, ili je reč o aktivnostima, proizvodima i uslugama različite vrste ili namene.

Nedozvoljeno je i oglašavanje kojim se konkurencija omalovažava, sumnjiči ili prikazuje na nedostojan način, ili se poziva na njen bojkot.

Povraćaj novca i garancija

Ako reklama sadrži reči „garantovano zadovoljstvo“, „garantovan povraćaj novca“, „kupovina uz besplatnu probu“ i slično, mora se reći i pod kojim uslovima i na koji način prodavac vraća novac.

Oglasna poruka koja sadrži obaveštenje o garanciji mora da sadrži i obaveštenje o tome na šta se ona odnosi i koliko traje. Zabranjeno je koristiti reči „doživotna garancija“ i slične izraze koji izazivaju zabludu u pogledu garancije i njenog trajanja.

Telefonska tarifa

Ukoliko u reklami upućuješ potrošača na telefonski broj za koji važi posebna tarfia, moraš da daš obaveštenje o ceni poziva, koje u TV reklami mora biti vidljivo sve vreme trajanja reklame.

Moralno neprihvatljiv sadržaj

Zabranjeno je oglašavanje s pornografskim sadržajem, osim u pornografskoj štampi. Seksualno uznemiravanje ne sme se prikazivati kao prihvatljivo, poželjno ili uobičajeno ponašanje. Maloletnici mlađi od 16 godina ne smeju se ni na koji način dovoditi u vezu sa seksualnošću, a zabranjeno je i odrasle predstaviti kao decu (obući ih u dečju odeću, na primer), pa ih prikazati u situaciji koja asocira na seksualno ponašanje.

U oglasnoj poruci polovi se ne smeju prikazivati kao neravnopravni.

Zabranjeno je neopravdano prikazivanje nasilja ili pretnje upotrebom sile.

Nije dozvoljeno zloupotrebljavati zabrinutost ljudi za zdravlje ili životnu sredinu, kao ni njihovo neznanje o zaštiti životne sredine. Naročito se ne mogu podsticati ili odobravati postupci koji nisu u skladu s propisima o zaštiti životne sredine. Oglasna poruka ne može da sadrži neistinite tvrdnje da proizvod ili usluga imaju pozitivan ili negativan uticaj na zaštitu zdravlja ili životne sredine, naročito isticanjem reči „ekološki siguran“, „ekološki neškodljiv“, „eko hrana“, „zdrava hrana“ i slično.

Zaštita ličnosti

Ako oglas sadrži ime, lični podatak, lični zapis, fotografiju, crtež, video ili audio snimak, pismo, dnevnik ili zabelešku na osnovu kojih se može utvrditi ili prepoznati identitet neke osobe, on se ne može objaviti bez prethodnog pristanka te osobe.

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
5.0/5
(Ukupan broj ocena:2)
This entry was posted in Marketing and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje