U pravu si! Online

Istraživanje tržišta i konkurencije

Istraživanje tržišta sprovodiš da bi video koji su proizvodi i usluge potrebni tržištu, koji se već nude, za koje još ima mesta, da li su tvoji među njima i da li su cena i kvalitet dovoljno konkurentni da bi tvoj proizvod ili usluga lako došli do potrošača.

Ovo istraživanje obično sprovode specijalizovane agencije, ali ga možeš obaviti i sam. Ono podrazumeva istraživanje konkurencije, potreba i navika potrošača, kao i kvaliteta i cene proizvoda.

Istraživanje tržišta sprovodi se pre početka poslovanja, pri pisanju biznis plana, ali ga je korisno sprovesti i kasnije.

Sakupljanje postojećih podataka

Prvo treba da kreneš od podataka koje je neko već prikupio. U publikacijama Republičkog zavoda za statistiku možeš da se obavestiš o demografskim karakteristikama područja na kojem nameravaš da posluješ (starosna i polna struktura, obrazovni nivo, nivo standarda i potrošnje), a od regionalne privredne komore možeš da dobiješ podatke o broju konkurentskih firmi registrovanih na tvom području (koliko se njih godišnje otvara i zatvara, na primer). Na sajtu Agencije za privredne registre možeš da nađeš zvanične finansijske izveštaje konkretnih firmi, koji sadrže podatke o prometu, dobiti i broju zaposlenih. Uz to, u medijima i na Internetu možeš da nađeš rezultate nekih istraživanja tržišta koja ti mogu dati preciznije podatke o potencijalnim mušterijama.

Sopstveno istraživanje

Ako proceniš da ti ovi podaci nisu dovoljni, treba da pristupiš sopstvenom istraživanju. Neposrednu konkurenciju možeš da ispitaš kupujući i testirajući njihove proizvode i prikupljajući podatke o njihovim cenama, pogodnostima koje nude i poslovnoj politici. Potrošače i njihove navike i potrebe možeš da testiraš putem upitnika, ali će ti za njegovo sastavljanje, nalaženje dovoljnog broja ispitanika i analizu rezultata biti potrebno dosta znanja, truda i vremena. Nekakav uvid u to šta žele potrošači možeš da stekneš i ako organizuješ manju degustaciju svojih proizvoda, pa onda detaljno ispitaš ljude koji su ih probali o svemu što te interesuje.

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
4.7/5
(Ukupan broj ocena:10)
This entry was posted in Marketing and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje