U pravu si! Online

Internet promocija

Internet možeš da iskoristiš u marketinške svrhe na nekoliko načina. Pre svega, na nekom od sajtova za oglašavanje možeš da reklamiraš svoj posao. Zatim, možeš da napraviš sajt svoje firme i da ga povežeš sa drugim sajtovima, a možeš i da se povežeš na društvene mreže kako bi došao i do njihovih korisnika.

Izrada sajta

Sajt prvo treba napraviti. To možeš da uradiš i sam ako si iole vičan računarskim tehnikama. U suprotnom, moraćeš da angažuješ nekog drugog. Web dizajnom bave se mnogi pojedinci i firme. Njihov kvalitet i cene rada umnogome se razlikuju, pa treba dobro da se raspitaš pre nego što odlučiš kome ćeš poveriti izradu prezentacije. Web dizajner osmisliće kako sajt treba da izgleda (pri čemu možeš slobodno da mu zatražiš da ti podnese više predloga), i tehnički će ga uklopiti tako da može da se postavi online. Tekstualnu sadržinu sajta, raspored informacija i učestalost izmena najbolje je da smisliš sam.

Postavljanje sajta

Da bi sajt profunkcionisao, potrebno je postaviti ga na neki kompjuterski server povezan na Internet (to se zove web hosting) i registrovati domen (adresu sajta). Uslugu web hostinga pružaju mnoge firme (potraži ih na Internetu), a moguće je registrovati nacionalni domen (.rs i .co.rs) i takozvani top ili internacionalni domen (za poslovne svrhe namenjeni su .net, .com i .biz).

Spisak ovlašćenih registratora nacionalnih domena možeš naći na sajtu Registra nacionalnog internet domena Srbije, a mnogi od njih nude i uslugu registracije top-domena.

Pozicioniranje sajta

Kada pokušavaš da nađeš nešto na Internetu, obično u pretraživaču kucaš ključne reči. Da bi se i tvoja stranica našla među prvima koje će biti prikazane, potrebno je da tekst na njoj sadrži te ključne reči, najbolje još u naslovu, a ako u tekstu ne koristiš tačne izraze koji se najčešće koriste u potrazi za onim što se nudi na tvom sajtu, treba da u „pozadinu“ (takozvani metatag) svoje stranice uneseš ključne reči onako kako ih ljudi kucaju. Ako ne znaš kako to da učiniš, pitaj svog web dizajnera.

Neće svako ući na tvoj sajt putem početne stranice. Neki linkovi vodiće do ostalih stranica, tako da je važno da i njih oformiš na pravi način.

Uz to treba i da prijaviš svoj sajt na internet pretraživače (najvažnije na Google, ali tu su i Yahoo, domaća Krstarica i tako dalje).

Povezivanje s drugim sajtovima

Dobar način da budeš zastupljen na Internetu jeste da se povežeš sa što više sajtova slične sadržine. Postoji nekoliko načina za to, a najpopularniji su putem banera ili razmene linkova. Čak 75 odsto posetilaca doći će na tvoj sajt sa drugih sajtova na kojima postoji link do tebe.

Baneri su oglasi na tuđoj web strani u obliku slike ili animacije sa linkom na tvoj sajt. Stručnjaci kažu da je to trenutno najrasprostranjeniji vid internet oglašavanja, ali se na njih klikće ređe nego na ostale linkove. Baneri se naplaćuju ili postavljaju putem razmene — neko postavi tvoj baner, a ti njegov. Baneri se naplaćuju po broju klikova i na taj način imaš uvid u to koliko su efikasni.

Google oglasi

Oglasi na najposećenijem internet pretraživaču, Googleu, prikazuju se kada neko u njemu otkuca ključne reči koje si ti naznačio, ili prilikom posete sajtu na kome su Googleoglasi instalirani kao tzv. gadget — prozorčić koji prikazuje oglase tematski povezane sa sadržinom tog sajta. Ova vrsta oglasa naplaćuje se po kliku, pa ćeš platiti određenu sumu samo kada neko klikne na link i stigne na tvoj sajt.

Facebook

Na Facebooku možeš da postaviš (lični) profil, Like stranicu, grupu ili plaćeni oglas. Zajedničko profilu, stranici i grupi jeste to što na njima možeš da postavljaš vesti o svojoj firmi i ponudi, fotografije i linkove na druge sajtove, video i audio zapise. Videće ih oni koji su registrovani kao tvoji prijatelji, odnosno koji su „lajkovali“ tvoju stranicu.

Grupe su organizovane po principu članstva. U njima može da se diskutuje, a članove možeš da pozivaš na događaje ili da ih sve odjednom obavestiš privatnom porukom. Lični profili i grupe mogu da imaju do 5.000 prijatelja, odnosno članova.

Od njih se razlikuje Like stranica, koja se obično pravi za kompaniju ili za pojedinačne proizvode. Broj ljudi koji mogu da je „lajkuju“ je neograničen. Njima, doduše, ne možeš da šalješ privatne poruke, ali možeš da ih obaveštavaš putem njihovih newslineova na kojima se pojavljuju sva ažuriranja stranica koje su oni „lajkovali“. Ovim putm možeš da se obratiš svima ili samo onima koji odgovaraju određenom opisu (po zemlji, jeziku, polu…).

Na svoj sajt možeš da postaviš opciju Like pomoću koje će se posetioci povezati s tvojom Facebook stranicom.

Twitter

Svako ko je registrovan na ovoj mreži može da objavljuje kratke tekstove dužine jedne SMS poruke, koji se pojavljuju u timelineu svih koji su odlučili da prate šta on objavljuje. Naravno, ako kreneš da bombarduješ svoj feed iritantnim tekstovima i dosadnim porukama, nećeš imati mnogo pratilaca. Zato je poželjno svoje tweetove prošarati zanimljivim informacijama, slikama, linkovima i sličnim sadržajima.

Možda je dobra ideja da Twitter iskoristiš kao platformu za širenje svog ličnog uticaja, komentarišući događaje, razmenjujući informacije i prosto razgovarajući s drugima. Time na posredan način možeš proširiti glas o svom biznisu.

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
3.3/5
(Ukupan broj ocena:5)
This entry was posted in Marketing and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje