U pravu si! Online

Bezbedno korišćenje platnih kartica

Ukoliko neko neovlašćeno dođe do tvoje kartice, ličnog identifikacionog broja (PIN) ili samo podataka s kartice, on to, ako zna kako, može iskoristiti da ti ukrade novac sa računa. Zato si obavezan da čuvaš karticu i podatke o njoj i da ih nikome ne daješ. Ne smeš nikome ostavljati karticu kao zalog ili obezbeđenje plaćanja, a njenu eventualnu krađu, gubitak ili neovlašćenu upotrebu moraš odmah da prijaviš.

Gubitak ili krađa kartice

Dužan si da o gubitku ili krađi platne kartice odmah obavestiš banku koja ti ju je izdala. To možeš učiniti u svakoj banci koja nosi znak tvoje kartice (dakle, ne mora da bude tvoj banka) ili na telefone koje ćeš dobiti u svojoj banci. Banka mora odmah da blokira dalje korišćenje kartice.

Neke banke traže da se u određenom roku (na primer, dva dana) usmena prijava krađe ili gubitka potvrdi i podnošenjem pisane prijave.

Ukoliko naknadno pronađeš karticu koju si prijavio kao izgubljenu ili ukradenu, ne smeš je dalje koristiti, već se prvo moraš javiti banci i dogovoriti se s njom.

Neovlašćeno korišćenje kartice i podataka

U slučaju da je došlo do neovlašćenog korišćenja platne kartice ili podataka s nje (nezavisno od toga da li je ona kod tebe ili ne), dužan si da odmah, a najkasnije u roku od 45 dana od datuma zaduženja, to prijaviš banci. Ako tako učiniš, snosićeš gubitke koji su posledica neovlašćenog korišćenja najviše do iznosa od 15.000 dinara.

Odgovornost za posledice zloupotrebe

Ukoliko neko od momenta gubitka/krađe do momenta prijave bude koristio tvoju karticu ili podatke s nje, sve što je potrošeno ide tebi na teret. Isto će se desiti i ako do zloupotrebe ili neovlašćene transakcije dođe zato što nisi poštovao obavezu da čuvaš karticu i lični identifikacioni broj (PIN).

Međutim, ukoliko ti banka nije omogućila da u svakom trenutku prijaviš gubitak, krađu ili neovlašćenu transakciju tvojom kreditnom karticom, potrošeno će platiti banka (osim, naravno, ako vlasnik kartice nije učestvovao u njenoj zloupotrebi).

Oštećenje ili uništenje kartice

Oštećenje ili uništenje kartice treba da prijaviš banci, obično na obrascu određenom za to. Banka će ti izdati novu karticu i s njom novi PIN, i to će ti, naravno, naplatiti.

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
5.0/5
(Ukupan broj ocena:1)
This entry was posted in Platne kartice and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje