U pravu si! Online

Uznemiravanje putem telefona

Uznemiravanje putem telefona ili zlonamerno pozivanje zabranjeno je i može se sprečiti, a pretplatnik čiji se fiksni ili mobilni telefon koristi za uznemiravanje može biti isključen s mreže. Pored toga, zavisno od sadržine poziva, onaj ko te maltretira na ovaj način može biti i krivično gonjen.

Šta se smatra uznemiravanjem?

Uznemiravanje je definisano kao situacija u kojoj je sa istog broja (ili skrivenog broja) neko pokušao da s tobom uspostavi vezu najmanje tri puta, ili je to uspeo bar dva puta, a da je to kod tebe izazvalo neprijatnost, brigu, strah ili stres. Dakle, ukoliko je zadovoljen uslov broja poziva, a ti se zbog tih poziva loše osećaš, to ti niko ne može osporiti.

Šta da radiš?

Treba da se obratiš svom operateru. Pozovi korisnički servis s broja na koji si uznemiravan ili podnesi pismenu prijavu koju možeš predati u nekoj od njegovih poslovnica ili poslati poštom. Prijava treba da sadrži:

  • podatke o tebi;
  • broj na koji si uznemiravan;
  • broj s kojeg si uznemiravan (ukoliko ga znaš; ako ne, onda treba da navedeš tačno vreme i datum kada si uznemiravan);
  • opis načina na koji si uznemiravan (pozivi, SMS poruke, poruke na telefonskoj sekretarici…).

Telekomunikacione kompanije mogu s lakoćom utvrditi broj telefona s kojeg su upućeni pozivi (čak i ako je isključena identifikacija). Ako zaključe da je poziv stigao s druge mreže, moraju da obaveste tog operatera, koji onda preuzima obavezu da spreči uznemiravanje.

Ukoliko nisi rad da se obratiš operateru, a raspolažeš telefonom novije generacije, određene pozive možeš jednostavno blokirati. Pored toga, na Internetu može da se nađe aplikacija kojom se ignorišu pozivi ili SMS poruke sa određenih brojeva telefona iz imenika.

Snimanje komunikacije radi obezbeđenja dokaza protiv osobe koja te uznemirava moguće je samo izuzetno: od strane policije, i to po naredbi suda, i od strane korisnika ako u komunikaciji učestvuje još neka osoba koja se saglasila sa snimanjem.

Šta operateri treba da preduzmu?

Kada utvrde s kog broja su upućivani pozivi, operateri prvo pribegavaju opomeni. Ako se uznemiravanje sa istog broja ponovi u roku od 90 dana od upućivanja opomene (dakle, ako ti ponovo podneseš prijavu za uznemiravanje), taj broj biće privremeno isključen (na 15 dana). Ukoliko se posle uključenja privremeno isključenog broja, opet u roku od 90 dana, ponovo desi uznemiravanje, taj broj biće trajno isključen s mreže, a pretplatnički ugovor raskinut.

Onome ko te je uznemiravao neće reći ko ga je prijavio, a ni tebi neće saopštiti njegove podatke.

Uznemiravanje putem telefona koje u sebi sadrži pretnju napadom na život ili telo predstavlja krivično delo ugrožavanja sigurnosti. U tom slučaju treba da se obratiš policiji.

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
4.6/5
(Ukupan broj ocena:38)
This entry was posted in Zaštita prava korisnika and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje