U pravu si! Online

Fiksna telefonija

Usluge fiksne telefonije u Srbiji doskora je pružala samo jedna kompanija: Telekom Srbija. Sada je dozvoljeno da to rade i drugi, pa se fiksnom telefonijom bavi i Orion telekom, a ulazak na to tržište najavljuje još nekoliko kompanija. Osim na klasičan način, priključenjem aparata na bakarnu žicu razvučenu do tvoje kuće, danas fiksni telefon možeš dobiti i kao fiksni bežični priključak (dobiješ uređaj sa antenom pomoću kojeg se povezuješ sa centralom).

Priključenje na fiksnu telefoniju

Da bi te operateri fiksne telefonije priključili na mrežu, treba s nekim od njih da potpišeš ugovor. Kod Telekoma zahtev za sklapanje ugovora možeš da podneseš u nekoj od njihovih poslovnica (treba da poneseš ličnu kartu), a možeš i da popuniš formular na njihovom sajtu ili pozoveš kol centar i ostaviš im svoje podatke. Oni će, zavisno od tehničkih mogućnosti, u roku od 15 dana odlučiti da li će te priključiti i na koji način (preko žice ili putem fiksne bežične veze). Cene priključenja su u oba slučaja iste, s tim što za klasično priključenje, ukoliko je potrebno da do tebe dodatno razvlače žicu, moraš da doplatiš (taj dodatak na cenu obračunava se prema udaljenosti od postojećih telefonskih vodova). Potom se s njihovom tehničkom službom dogovaraš kada će doći da te priključe. Uz telefoniranje ćeš moći da se pretplatiš i na ostale njihove usluge (Internet, kablovska televizija).

Orionova mreža zasniva se isključivo na fiksnoj bežičnoj telefoniji. Na njihovom sajtu možeš naći kartu teritorije koju oni trenutno pokrivaju. Da bi postao korisnik, dovoljno je da pozoveš njihov kol centar ili popuniš formular na sajtu. U roku od četiri nedelje u goste će ti doći njihova ekipa koja će proveriti da li postoji tehnička mogućnost da te priključe. Ako postoji, odmah će instalirati opremu (namestiće antenu na prozor ili terasu) i dati ti da potpišeš revers. Potom ideš u neku od njihovih poslovnica, potpisuješ ugovor (treba ti samo lična karta) i oni ti aktiviraju uslugu. Ugovorom se obavezuješ da ćeš uslugu koristiti dve godine i da ćeš, ukoliko budeš želeo da raskineš ugovor pre isteka tog roka, platiti sve pretplate do kraja ugovornog perioda i nadoknaditi vrednost opreme (koja ostaje njihovo vlasništvo). Takođe, možeš da se opredeliš i za dodatne usluge (Internet, s nešto sporijim protokom podataka od uobičajenog, dobijaš besplatno). Možeš i da biraš broj, ali će te to podosta koštati.

Dodatne telefonske usluge

Osim samog telefonskog razgovora, operateri nude i dodatne usluge, kao što su instalacija dodatnih telefonskih brojeva, prosleđivanje ili čekanje poziva, listing, identifikacija poziva, konferencijska veza, preusmeravanje poziva, ograničenje ili zabrana pozivanja određenih brojeva i tako dalje. Ove usluge se, pogađaš, dodatno naplaćuju.

Zahtev za aktiviranje ovih usluga možeš podneti pismeno, u nekoj od poslovnica operatera ili pozivanjem kol centra s broja za koji se traži dodatna usluga.

Računi i plaćanje

Plaćaš mesečnu pretplatu za osnovnu uslugu i dodatne usluge koje si tražio, kao i cenu pojedinačnih telefonskih poziva (postoje lokalna, međugradska i međunarodna tarifa). Izvestan broj poziva je, kod oba operatera, uključen u pretplatu.

Svakog meseca dobićeš račun na kućnu adresu. Možeš da platiš račun u banci ili pošti i na sajtu operatera. Ako tvoja banka nudi uslugu online plaćanja, možeš da platiš i preko sajta banke.

Na sajtu operatera možeš da platiš i za nekog drugog pretplatnika (dovoljno ti je da, u slučaju Telekoma, znaš šifru korisnika, a kod Oriona — korisničko ime i lozinku). Za plaćanje na ovaj način potrebno je da imaš neku od kreditnih kartica koje se navode na sajtovima.

Ako ti stigne račun sa iznosom za koji smatraš da ne odgovara količini telefonskog saobraćaja koji si obavio, traži listing (detaljnu evidenciju o tome koga si zvao, kada i koliko je razgovor trajao). U poslovnici ili od kol centra možeš da tražiš da ti listing stigne na kućnu adresu, a uvid u potrošnju možeš da ostvariš i na sajtu operatera. Ako se listing ne slaže s tvojom evidencijom, možeš da uložiš prigovor (reklamaciju). Više o tome pročitaj ovde.

Preseljenje telefonskog priključka

Ukoliko se seliš, na novoj adresi možeš da zadržiš isti telefonski broj. Operateru treba da podneseš zahtev za preseljenje. Ova usluga je besplatna.

Promena korisnika telefonskog priključka

Promena imena pretplatnika (osobe na čije ime stiže račun) vrši se u slučaju smrti pretplatnika, razvoda braka, kupoprodaje ili davanja nepokretnosti u zakup. I ako ne promeniš ime pretplatnika, računi će stizati (čak i u slučaju smrti pretplatnika).

Potrebno je podneti odgovarajuću dokumentaciju (izvod iz matične knjige umrlih, odnosno presudu o razvodu, ugovor o prodaji stana, zakupu i tako dalje), a u zavisnosti od situacije (na primer, prilikom kupoprodaje nekretnine) potreban je i potpis prethodnog korisnika priključka. Promena se plaća, ali moguće je i oslobađanje u određenim slučajevima.

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
3.6/5
(Ukupan broj ocena:12)
This entry was posted in Telefonija and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje