Prezentovanje vesti vrši se svakodnevno, na veliki broj načina i uz brojne i raznolike izvore, koji treba da budu pouzdani i provereni. Tradicionalno oglašavanje podrazumevalo je isključivo štampanje novina u kojima se nalaze najnovije vesti, a zatim i prezentovanje putem emisija radio stanica i televizijskog programa.
Danas su online vesti najzastupljeniji oblik plasiranja vesti dana, dok su tradicionalne varijante i dalje prisutne, ali u manjoj meri nego u ranijim periodima, posebno ako se posmatra period od oko dve decenije unazad. Postoji niz razlika između tradicionalnih i online vesti, i neke najvažnije biće date u sledećim redovima.
Online vesti se mogu pronaći uvek, svuda i bez čekanja
Tradicionalne najnovije vesti plasirale su se tako što je informativni program emisija na televizijskim ekranima i radio stanica predviđen u tačno definisanoj satnici, kada su ljudi sedeli i čekali da saznaju zbivanja u zemlji i svetu. Isto važi i kada su u pitanju dnevne i nedeljne novine, uz neretko duge redove ispred trafika, nestrpljivo se iščekivala kupovina omiljenog štampanog izdanja, da bi se pronašla vest dana i nedelje.
Za razliku od toga, online vesti se postavljaju na medijske portale i društvene mreže veoma brzo, odmah nakon dešavanja. Dostupne su svima uz uređaje koji imaju pristup internetu – mobilne telefone i računare, bilo gde da se nalaze. Najnovije vesti se mogu pratiti od kuće, na poslu, tokom putovanja, odmora i svuda gde se posetioci nađu, kao i u bilo kojem vremenu. Pored toga, ponovnom pretragom vesti na internetu one se mogu čitati iznova, pokazati drugima i „podeliti“ čak i duži vremenski period nakon objavljivanja.
Online vesti kombinuju sve elemente sadržaja za živopisan utisak
Vesti dana koje se prate u dnevnoj štampi u najvećoj meri se čitaju, uz ilustracije i fotografije u crno-belom formatu ili punom koloru. Radio stanice se slušaju bez mogućnosti gledanja, dok su televizijski programi omogućili kombinaciju teksta, slike i tona. Sve to je omogućilo da se najnovije vesti isprate, ali je razvoj online formata najrazvijeniji.
Naime, online vesti kombinuju sve prethodno navedeno, uz čak neke dodatne elemente. Vesti na internetu imaju privlačan naslov, kreativan tekst u kombinaciji sa ilustracijama i fotografijama, zatim audio i video zapisima, snimcima i prenosima sa lica mesta, kao i mnogim animacijama. Vesti dana mogu obuhvatiti i izjave za medije i pisana saopštenja za javnost, kao i mnogo toga drugog. Dostupni su „linkovi“ na koje se može lako „kliknuti“ i dobiti uvid u kompletan izvor informisanja, kao i brojne druge informacije na predviđenoj adresi. Pored toga, online vesti se mogu pregledati kad god to posetioci požele, bez iščekivanja satnice i praćenje samo određenog oblika sadržine. Vesti dana na internetu se čitaju, gledaju, slušaju, prate, pauziraju, ponovo prelistavaju i „dele“ putem društvenih mreža, kao i usmenim putem.
Tradicionalne i online vesti imaju veliki broj razlika, koje proizilaze prvenstveno iz stepena razvoja i unapređenja koji nije isti za štampu, televiziju, radio stanice u poređenju sa internetom. Najnovije vesti u online obliku su inovativne, ažurne, potpune i obezbeđuju kompletnu interakciju sa publikom uz postavljanje pitanja i komentara, ali i pružanja odgovora. Sve to, čini da razlike koje imaju tradicionalne i online vesti daju prednost internet resursima za oglašavanje u poređenju sa ranijim otkrićima.