U pravu si! Online

Uprava carina

Od Uprave carina, koja je deo Ministarstva finansija, možeš da dobiješ informacije o tome šta smeš da uneseš u zemlju ili izneseš iz nje, koliko novca smeš da izneseš iz Srbije, ili možeš da se raspitaš o tome kakvi su uslovi da izneseš svog kućnog ljubimca iz zemlje.

Carinici imaju obavezu da budu profesionalni i ljubazni prema putnicima dok obavljaju svoj posao. Ukoliko se prema tebi nisu tako ophodili, svakako možeš da podneseš pritužbu na njihovo ponašanje.

Takođe, možeš da prijaviš i svako kršenje zakona koje je promaklo cariniku, a tebi nije — šverc robe, oružja, ljudi ili krijumčarenje droge, kao i ako si video nešto što ukazuje na korupciju u carinskim redovima.

Kome treba da se obratiš?

  • Za informacije o carinskim procedurama i dokumentaciji obrati se telefonom ili mejlom Odseku za odnose sa javnošću, a na raspolaganju ti je i dobro ažuriran sajt Uprave carina, s koga možeš da preuzmeš potrebne propise, među kojima je i Kodeks ponašanja carinskih službenika.
  • Pritužbu na rad carinika koji se nekorektno ponašao prema tebi možeš da podneseš pismenim putem na adresu Uprave carina ili putem on-lajn formulara za pritužbe na samom sajtu.
  • Druge nepravilnosti i nepoštovanje zakona koje si primetio na carini (dakle, ne samo ono što se dogodilo baš tebi) možeš da prijaviš Odeljenju unutrašnje kontrole Uprave carina — oni moraju da reaguju na svaku nezakonitost. Za ovo pozovi telefonom njihovu dežurnu službu koja je dostupna non-stop.
  • Sve to možeš prijaviti i putem Otvorene carinske linije, s tim što ona pre svega služi za to da carina, kroz komunikaciju s građanima, poboljša svoj rad. Sve što imaš da prijaviš, ovde možeš da kažeš anonimno, ne ostavljajući lične podatke. Pozivi s mobilnog telefona su besplatni. Ukoliko ovim putem prijaviš neprimereno ponašanje carinika, operateri Otvorene carinske linije opet će o tome morati da obaveste Odeljenje unutrašnje kontrole.

Ako nijedan od ovih kontakata ne urodi plodom ili se nekim slučajem niko ne javlja na sve te brojeve telefona, najsigurnije je da pozoveš centralu Uprave carina, a oni će te uputiti gde treba.

Informacije za pravna lica

Pravna lica (preduzeća, ustanove) mogu dobiti odgovore na sva svoja pitanja ukoliko ih upute Upravi carina pismenim putem, ali uz prethodnu uplatu administrativne takse od 1.000 dinara. Na sajtu Uprave carina postoje podaci potrebni za uplatu ove takse.

Adresa i linkovi:

Ministarstvo finansija
Uprava carina

Bulevar Zorana Đinđića 155a
11070 Novi Beograd
telefoni: (centrala) 011 20 15 800, 011 311 72 72
Otvorena carinska linija: 066 30 33 300, 064 732
telefon Odeljenja unutrašnje kontrole: 011 311 73 10
telefon dežurne službe Odeljenja unutrašnje kontrole Uprave carina za rad po predstavkama, pritužbama i predlozima: 066 303 300
telefon Odseka za odnose sa javnošću: 011 2695 880
mejl Odseka za odnose sa javnošću: pr@carina.rs
Internet:
Naslovna stranica sajta Uprave carina
Ostali kontakti Uprave carina
Formular za prijavu nepravilnosti Upravi carina
Kodeks ponašanja carinskih službenika
Pitanja i odgovori za pravna lica

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
5.0/5
(Ukupan broj ocena:3)
This entry was posted in Na granici and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje