U pravu si! Online

Organizacije za zaštitu potrošača

Organizacijama za zaštitu potrošača obratićeš se ako smatraš da je povređeno neko tvoje potrošačko pravo, između ostalog, ako prodavac nije prihvatio tvoju reklamaciju, ukoliko smatraš da si neku uslugu platio više nego što ona zaista košta, ako nisi dobio fiskalni račun u kafiću… Možeš od njih zatražiti pomoć i ako nisi siguran kakva su tvoja prava u određenoj situaciji i kako možeš da ih ostvariš.

Šta mogu da urade?

Pre svega, ove organizacije ne mogu da narede trgovcu da ispravi propust koji je napravio. One su udruženja građana koja mogu da ti daju stručni savet šta i kako možeš da uradiš u određenoj situaciji. Možeš i da im se požališ na neki ugostiteljski ili trgovinski objekat, a oni će o tome obavestiti nadležnu inspekciju. U lakšim slučajevima, organizacije potrošača mogu posredovati između tebe i trgovca ili ugostitelja, kako bi problem bio rešen odmah i bez pokretanja inspekcijskog ili sudskog postupka.

Organizacija potrošača može i da te zastupa pred sudom ako je ovlastiš za to.

Koje organizacije potrošača postoje?

U Srbiji postoji četrdesetak organizacija potrošača. Neke od njih učlanile su se u „krovne“ organizacije, saveze. Tako Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) okuplja 24 ovakve organizacije, a Centar potrošača Srbije (CEPS) ima devet organizacija članica.

Postoje i organizacije koje nisu članice nijednog saveza: Asocijacija potrošača Srbije (APOS), Centar za zaštitu potrošača Forum Niš i druge. Na sajtovima NOPS-a i CEPS-a možeš naći kontakt-podatke svih njihovih članica.

Kojoj organizaciji treba da se obratiš?

Ako ti je potreban pravni savet, možeš pozvati bilo koju od ovih organizacija — mnoge imaju savetovalište namenjeno upravo tome. Ukoliko želiš da uputiš žalbu na neki konkretan trgovinski ili ugostiteljski objekat (butik, supermarket, hotel…), najbolje je da se obratiš organizaciji u svom gradu, ako ona postoji. Kada je reč o organizacijama udruženim u saveze, svejedno je kojoj ćeš se od njih obratiti (a možeš i centrali saveza), jer će oni proslediti tvoju prijavu na pravu adresu.

Neke od ovih organizacija aktivnije su i ažurnije, a neke gotovo da postoje samo na papiru. Ukoliko vidiš da organizacija potrošača ne reaguje primerenom brzinom na ono što si prijavio, pokušaj u nekoj drugoj, ili pozovi centralu nekog od saveza organizacija i njih pitaj koja ti organizacija može pomoći.

Kako se obratiti organizaciji potrošača?

Svaka organizacija ima svoj obrazac koji treba da popuniš da bi ukazao na kršenje tvojih potrošačkih prava. U nekima kažu da je najbolje otići do njih i na licu mesta popuniti obrazac. Ukoliko u tvom gradu ne postoji organizacija potrošača ili ne želiš da razmišljaš kojoj tačno treba da se obratiš, uvek možeš da popuniš formular NOPS-a i pošalješ ga tom savezu udruženja. Ako ti nije jasno kako to da uradiš, ili te zanima ma šta drugo, pozovi ih telefonom ili popuni kontakt-formular na njihovom sajtu.

Adrese i linkovi

Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS)
Ravanička 11
21000 Novi Sad
telefoni: 021 631 3600, 021 631 4600
mejl: info@potrosac.info
Internet:
Zvanični sajt NOPS-a
Žalbe na proizvode i usluge
Adrese članica NOPS-a

Centar potrošača Srbije (CEPS)
Tadeuša Košćuška 36
11000 Beograd
telefon: 011 26 30 791
Internet:
Zvanični sajt CEPS-a
Kontakt formular
Adrese članica CEPS-a

Asocijacija potrošača Srbije (APOS)
Zmaj Jovina 26, TC „Lupus“
21000 Novi Sad
telefon: 021 447 488
mejl: savetovaliste@apos.org.rs
Internet:
Zvanični sajt APOS-a
Savetovalište potrošača

VN:F [1.9.22_1171]

Oceni članak!

Razumljiv?
Koristan?
Zanimljiv?
Ocena:
4.5/5
(Ukupan broj ocena:28)
This entry was posted in Odnosi sa operaterom, Odnosi sa potrošačima, Televizija, Turističke agencije, Zaštita prava korisnika and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Trackbacks are closed, but you can post a comment.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

*
*

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Podrška

  • btd

    btd
  • netherlands

    netherlands
  • Ministarstvo

    ministarstvo omladine i sporta
  • microsoft

    microsoft
  • paragraf

    paragraf
  • b92

    b92
  • ringier

    ringier
  • mtv

    mtv
  • boje

    boje